آیا آبسه مقعدی بدون جراحی درمان‌ می شود؟
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
آیا آبسه مقعدی بدون جراحی درمان‌ می شود؟
www.rozex.rozblog.com
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلیخانه و خانواده آیا آبسه مقعدی بدون جراحی درمان‌ می شود؟

تعداد بازدید : 123
نویسنده پیام
funsalamat آفلاین


ارسال‌ها : 1
عضويت : 14 /4 /1402
آیا آبسه مقعدی بدون جراحی درمان‌ می شود؟
آبسه پری آنال یا آبسه مقعدی مجموعه‌ای از چرک در بافت اطراف مقعد و رکتوم است. این مشکل همچنین می‌تواند به شکل عمیق‌تر در کانال مقعد، نزدیک به روده بزرگ یا اندا‌م‌های لگنی رخ دهد. اگر آبسه در مراحل بحرانی باشد، نیاز به جراحی دارد. شما تنها در شرایط ابتدایی می‌توانید آبسه را با درمان‌های خانگی و دارو رفع کنید که این موضوع نیز باید توسط پزشک تشخیص داده شود. در این بررسی ما به شما کمک می‌کنیم تا درک کنید که چگونه می‌توانید آبسه مقعدی را قبل از مزمن شدن درمان کنید. همچنین زمانی که نیاز به جراحی وجود دارد را نیز به سمع و نظر شما می‌رسانیم. علل و علائم آبسه مقعدیاکثر آبسه‌های پری آنال به دلیل مسدود شدن غده مقعدی ایجاد می‌شوند که در نهایت عفونی خواهند شد. سایر علل شایع آبسه پری مقعدی شامل بیماری‌های التهابی روده مانند بیماری کرون یا کولیت اولسراتیو و پارگی یا شقاق در مقعد و غیره است. آبسه مقعدی ممکن است به صورت برآمدگی قرمز و متورم در نزدیکی مقعد ظاهر شود.ممکن است به دلیل فشار داخل آبسه، لمس آن حساس باشد. آبسه می‌تواند باعث درد شدید و تب شود. شما می‌توانید علائم دیگری مانند یبوست، حس وجود توده در ناحیه مقعد و ترشح چرک در نزدیکی مقعد را مشاهده کنید. اکثر آبسه‌های مقعدی خود به خود ایجاد می‌شوند که به طور طبیعی شروع به تخلیه و بهبود می‌کنند؛ اما برخی از آنها وارد مرحله بحرانی می‌شوند که نیاز به جراحی خواهند داشت.
منبع: darmanfori.com

چهارشنبه 14 تیر 1402 - 16:22
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
drfarahmandy آفلاین


ارسال‌ها : 1
عضويت : 9 /5 /1402
پاسخ : 1 RE آیا آبسه مقعدی بدون جراحی درمان‌ می شود؟ :
اصولاً جراحی هر نقطعه از بدن باید توسط متخصص خاص خودش انجام شود.خیلی ها برای جراحی های مناطق مختلف بدن سراغ متخصص همان ناحیه از بدن نمی روند و شاید در این خصوص به مشکل بربخورند.
مثلاٌ برای جراحی شانه باید به جراح شانه و فوق تخصص جراح شانه مراجعه شود، این در حالی است خیلی از افراد در این خصوص به پزشک ارتوپد مراجعه می کنند.

دوشنبه 09 مرداد 1402 - 14:14
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.



تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالبــــ : روزیکســــ