علت پریدن فیوز برق منزل هنگام کارکردن لباسشویی
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
علت پریدن فیوز برق منزل هنگام کارکردن لباسشویی
www.rozex.rozblog.com
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلیخانه و خانواده علت پریدن فیوز برق منزل هنگام کارکردن لباسشویی

تعداد بازدید : 63
نویسنده پیام
fatemeh1400 آفلاین


ارسال‌ها : 27
عضويت : 28 /11 /1400
علت پریدن فیوز برق منزل هنگام کارکردن لباسشویی

علت پریدن فیوز برق منزل هنگام کارکردن لباسشویی
پریدن فیوز برق منزل هنگام کارکرد ماشین لباسشویی، به خصوص در زمان چرخه ی شستشو، اتفاق بسیار ناخوشایندی می باشد. زیرا باعث می شود تا دستگاه نتواند لباس ها را بشوید و بعد از رفع مشکل باید مجدد دستگاه را روشن کنید و این مشکل، چرخه ی شستشو را طولانی می کند و یا ممکن است که کلا شستشوی لباس ها با مشکل مواجه شود. اگر به محض روشن کردن ماشین لباسشویی یا با چرخاندن ولوم دستگاه، یا حین فرآیند شستشو، فیوز برق منزل می پرد، دلایل مختلفی می تواند وجود داشته باشد. ما در این مقاله به بررسی علت پریدن فیوز برق منزل هنگام کارکردن لباسشویی پرداخته ایم، بنابراین اگر شما نیز با این مشکل مواجه شدید، ما خواندن این مقاله را به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم.


فیوز برق منزل چیست؟
قبل از این که به بررسی علت پریدن فیوز برق منزل بپردازیم بهتر است تا بگوییم که فیوز برق منزل چیست و چه وظیفه ای دارد؟ فیوز ( Fuse ) یا جعبه فیوز یک قطعه ای می باشد که در ورودی هر ساختمان نصب می شود. در منازل مسکونی برای هر واحد، یک جعبه فیوز وجود دارد. در واقع فیوز برای جلوگیری از اتصال کوتاه شدن و محافظت از آسیب هایی که ممکن است در نتیجه ی تغییرات الکتریکی ناگهانی به لوازم برقی از قبیل ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، کولر گازی، جاروبرقی، سشوار، اتو و… وارد شود، طراحی شده است. در صورتی که جریان ورودی بیش از حد باشد، رشته سیم های فلزی داخلی فیوز به شدت داغ و ذوب می شوند و فیوز می پرد، تا از بروز آتش سوزی یا خرابی وسایل برقی جلوگیری کند. در صورت گرم شدن بیش از حد فیوز، حتی ممکن است که فیوز بسوزد، که در این صورت باید فیوز تعویض گردد. فیوز ها انواع مختلفی دارند. فیوز ها می توانند اتوماتیک و یا مینیاتوری باشند. جعبه فیوز یا فیوز مینیاتوری ( قدیمی )، پنل الکتریکی یا فیوز اتوماتیک ( جدید ) هستند. معمولا در بیشتر منازل از فیوز مینیاتوری استفاده می شود.


اگر هنگام روشن کردن لباسشویی فیوز برق منزل می پرد، باید مشکل را در کجا جستجو کنیم؟
به طور کلی پریدن فیوز به دلیل اتصال کوتاه، اضافه بار و یا به علت خرابی لباسشویی اتفاق می افتد. اگر فیوز منزل می پرد، باید این مشکل را در چند جا بررسی کنید. این مشکل می تواند بخاطر خرابی خود دستگاه باشد. مثلا خرابی برد، خرابی سیم کشی دستگاه، خرابی المنت، خرابی موتور، خرابی شیر برقی و… ایجاد شده باشد. و یا این مشکل ممکن است بخاطر اضافه بار باشد، یعنی مثلا فیوز منزل شما ۱۶ آمپر است و این یعنی فیوز تا ۱۶ آمپر جریان را می تواند تحمل کند و اگر مثلا در منزل چندین وسیله ی برقی پر مصرف به طور همزمان روشن باشند یا یک قطعه ای در دستگاه زیاد جریان بکشد، باعث می شود که مجموعه جریان بیشتر از ۱۶ آمپر شود و در نتیجه ی اضافه بار، باعث می شود تا فیوز بپرد. همچنین یکی دیگر از این دلایل می تواند اتصال کوتاه باشد. اتصال کوتاه به معنای عبور جریان بیش از حد مجاز از مدار می باشد. مثلا اگر سیم کشی دستگاه آسیب دیده باشد، جریان اتصال کوتاه به وجود می آید. آسیب ناشی از اتصال کوتاه در دستگاه باعث می شود تا فیوز بپرد.


پریدن فیوز و تاثیرات آن بر روی ماشین لباسشوییوقتی فیوز برق منزل بپرد، در واقع برق منزل قطع می شود و در نبود برق، دستگاه شما روشن نمی شود و یا اگر دستگاهی روشن بود، سریع خاموش می شود یا اگر فیوز خراب باشد، با چرخاندن ولوم، دستگاه روشن نمی شود. علت های زیادی وجود دارند که باعث پریدن فیوز برق خانه می شوند. همچنین برای رفع این مشکل نیز روش ها و راه حل های مختلفی وجود دارد. پریدن فیوز می تواند اتفاق خوشایندی باشد، زیرا پریدن فیوز در واقع یک عملکرد ایمنی می باشد و باعث می شود تا از آسیب رساندن به قطعات ماشین لباسشویی جلوگیری کند. همچنین در صورت افزایش بیش از اندازه ی جریان الکتریکی در مدار و عمل نکردن فیوز، ممکن است که آتش سوزی اتفاق بیوفتد.



مطلبی که مطالعه کردید از مجموعه مقالات آموزشی سایت دیبا پشتیبان ایرانیان بوده است ، در صورت تمایل می توانید این مقاله را به طور کامل از طریق لینک زیر مطالعه کنید :


https://www.dibaposhtiban.ir/cause-electrical-fuse-blows-when-washing-machine-is-working/

همچنین اگر در خصوص تعمیر ماشین لباسشویی به مشاوره ی تخصصی و یا تعمیرکار ماشین لباسشویی نیاز دارید می توانید با نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی دیبا پشتیبان ایرانیان در تماس باشید .



یکشنبه 11 تیر 1402 - 17:48
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.



تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالبــــ : روزیکســــ