آموزش نصب ماشین لباسشویی
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
آموزش نصب ماشین لباسشویی
www.rozex.rozblog.com
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلیخانه و خانواده آموزش نصب ماشین لباسشویی

تعداد بازدید : 90
نویسنده پیام
fatemeh1400 آفلاین


ارسال‌ها : 27
عضويت : 28 /11 /1400
آموزش نصب ماشین لباسشویی

آموزش نصب ماشین لباسشویی

داشتن ماشین لباسشویی راهکاری عالی برای حفظ زمان و هزینه‌ی شستشوی لباس‌ها است و اولین کاری که برای استفاده از آن باید انجام داد،نصب ماشین لباسشویی است. چه مالک خانه خود باشید و چه آن را اجاره کرده باشید، ممکن است لازم شود که نصب ماشین لباسشویی را خودتان انجام دهید. نصب این وسیله اگر از روش صحیح آن مطلع نباشید، می‌تواند سخت و خسته کننده باشد.
این کار در چند مرحله انجام می‌شود. با یادگیری مراحل نصب و راه‌اندازی ماشین لباسشویی می‌توانید این کار را بدون نیاز به افراد متخصص انجام دهید. به این ترتیب همیشه این امکان را خواهید داشت که در صورت نیاز به سرعت کارهای نصب ماشین لباسشویی خود را انجام دهید.

اولین قدم در نصب ماشین لباسشویی
نصب ماشین لباسشویی با تعیین محل مناسب آن شروع می‌شود. بعد ماشین لباسشویی در این محل نصب و طراز می‌شود. برای این کار باید به موارد زیادی توجه داشته باشید. بعد از انجام این کار نوبت به نصب لوله‌ها و اتصالات ماشین لباسشویی می‌رسد. در این مرحله لازم است با توجه به راهنمای ماشین لباسشویی، لوله‌های مربوط به ورود و خروج آب را به اتصالات آب و فاضلاب ساختمان خود متصل کنید. بعد از نصب این موارد می‌توانید ماشین لباسشویی را تست کنید. با این کار از انجام درست نصب ماشین لباسشویی اطمینان حاصل می‌کنید. در ادامه روش نصب به صورت مرحله به مرحله معرفی می‌شود.

محل مناسب نصب ماشین لباسشویی را پیدا کنید
ممکن است بسته به وضعیت محل زندگی، گزینه‌های شما برای جای قرار گرفتن ماشین لباسشویی محدود باشد. بهتر است برای این کار محلی را انتخاب کنید که خطر سقوط اشیا و بارهای ناخواسته روی آن وجود نداشته باشد. همچنین بهتر است این محل جایی باشد که در صورت درز آب از ماشین لباسشویی آسیبی به وسایل خانگی دیگر شما وارد نشود.
علاوه بر این موارد، داشتن دسترسی به لوله آب گرم و آب سرد، یک شیر خروجی و یک پریز برق برای این کار لازم است.

  • یک سطح صاف و محکم محلی مناسب برای نصب ماشین لباسشویی است
  • مطمئن شوید که دمای محل به کمتر از صفر درجه سانتیگراد نمی‌رسد. ماشین لباسشویی همچنین باید از گرما دور باشد
  • به خاطر ملزومات مورد نیاز، در بیشتر خانه و آپارتمان‌ها محل‌های خاصی برای قرارگیری ماشین لباسشویی وجود دارد

کفشک تنظیم سطح را طراز کنید
کفشک‌های تنظیم سطح، پایه‌های کوچکی هستند که در زیر ماشین لباسشویی قرار گرفته‌‌اند. باید آنها را طوری تنظیم کنید که ماشین لباسشویی تا حد ممکن در حالت طراز قرار بگیرد. چرخاندن آنها در جهت عقربه ساعت باعث کوتاه شدن و چرخاندن آنها در جهت عکس باعث بلند شدن آنها می‌شود. برای این کار یک طراز نجاری بالای ماشین لباسشویی قرار دهید. سپس هر یک از کفشک‌ها را طوری تنظیم کنید که در نهایت طراز، صاف بودن سطح ماشین لباسشویی را نشان دهد.

  • هر کفشک یک قفل دارد که مانع چرخیدن آن بعد از نصب ماشین لباسشویی می‌شود
  • همین که کفشک‌های ماشین لباسشویی را تنظیم و طراز کردید، از قفل استفاده کنید تا مطمئن شوید طراز ماشین لباسشویی شما به هم نمی‌خورد
  • از طراز هم به صورت چپ به راست و هم از جلو به عقب استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که ماشین لباسشویی در هر دو جهت طراز شده است.


شیرهای ورودی آب را متصل کنید
شیر ورودی آب همان منبعی است که آب را در زمان شستن لباس‌ها وارد ماشین لباسشویی شما می‌کند. باید از شلنگ مخصوصی که برای این کار طراحی شده است استفاده کنید. بسیاری از ماشین‌های لباسشویی همراه با این شلنگ فروخته می‌شوند. هنگام نصب ماشین لباسشویی به منبع آب از محکم بودن اتصالات مطمئن شوید. محکم بودن اتصالات مانع نشت آب می‌شود. اکثر این اتصالات به شکلی طراحی شده‌اند که می‌توانید فقط با استفاده از دست خود آنها را محکم کنید.

  • اگر شلنگ آب ورودی کوتاه باشد، بایدد یک شلنگ بلندتر بخرید که برای فشار بیشتر مناسب است. هرگز سعی نکنید شلنگ را بکشید، چرا که این کار می‌تواند منجر به بریدگی آن شود.
  • آب گرم و آب سرد را به محل‌های در نظر گرفته شده برای آنها متصل کنید.
  • بسیاری از این اتصالات دارای یک واشر هستند تا بعد از نصب ماشین لباسشویی امکان نشت آب وجود نداشته باشد. اگر مال شما ندارد، می‌توانید از نوار تفلون یا واشرهای مناسب برای این کار استفاده کنید.

خروجی آب را نصب کنید
شلنگ خروجی آب باید به درستی نصب شود تا از نشت آب جلوگیری شود. اگر ماشین لباسشویی شما نزدیک یک لوله سینک قرار گرفته، می‌توانید با گذاشتن شلنگ خروجی آب در لبه آن کار را انجام دهید. اگر هیچ لوله سینک و خروجی نزدیک ماشین لباسشویی شما نیست، ممکن است لازم شود از یک لوله دیگر استفاده کنید. از محکم بودن لوله خروجی آب مطمئن شوید، و در غیراینصورت در طول زمان شل شده و باعث آبگرفتگی منزل شما می‌شود.

  • اگر از لوله سینک استفاده می‌کنید، از یک گیره پلاستیکی برای قرارگیری شلنگ در لوله استفاده کنید. همچنین مطمئن شوید که لوله سینک خیلی بالاتر از سطح ماشین لباسشویی قرار نگرفته است.
  • این گیره پلاستیکی مخصوص محکم کردن شیر خروجی ممکن است با ماشین لباسشویی به شما داده شود. در صورتی که این طور نبود، می‌توانید به یک ابزار فروشی رفته و یک گیره مخصوص بخرید.





مطلبی که مطالعه کردید از مجموعه مقالات آموزشی سایت دیبا پشتیبان ایرانیان بوده است ، در صورت تمایل می توانید این مقاله را به طور کامل از طریق لینک زیر مطالعه کنید :


https://www.dibaposhtiban.ir/washing-machine-installation/

همچنین اگر در خصوص تعمیر ماشین لباسشویی به مشاوره ی تخصصی و یا تعمیرکار ماشین لباسشویی نیاز دارید می توانید با نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی دیبا پشتیبان ایرانیان در تماس باشید .



پنجشنبه 11 خرداد 1402 - 12:16
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.



تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالبــــ : روزیکســــ