هاست لینوکس چیست؛ تفاوت آن با هاست ویندوز
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
هاست لینوکس چیست؛ تفاوت آن با هاست ویندوز
www.rozex.rozblog.com
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلیاخبار وبلاگ نویسان و سایت سازانهاست لینوکس چیست؛ تفاوت آن با هاست ویندوز

تعداد بازدید : 160
نویسنده پیام
a0008 آفلاین


ارسال‌ها : 1
عضويت : 20 /11 /1401
هاست لینوکس چیست؛ تفاوت آن با هاست ویندوز
هاست لینوکس نوعی میزبانی وب است که از سیستم عامل لینوکس استفاده می کند. محبوبیت آن افزایش یافته است زیرا می تواند ارزان تر و آسان تر از سایر انواع میزبانی وب مدیریت شود.
در این مقاله به این می پردازیم که هاست لینوکس چیست، چه کسانی باید از آن استفاده کنند، چگونه خرید هاست را برای وب سایت خود انجام دهید و چگونه می توانید امروز با هاست لینوکس شروع کنید!
اکثر سرویس های میزبانی وب اشتراکی از لینوکس به عنوان سیستم عامل استفاده می کنند و به دلیل رایگان بودن آن، اکثر ارائه دهندگان میزبانی وب ارزان از آن استفاده می کنند زیرا نسبت به سایر انواع سیستم عامل مقرون به صرفه تر است. بسته نرم افزاری LAMP (لینوکس، آپاچی، MySQL و PHP) یک پیکربندی وب سرور ترجیحی است زیرا منبع باز است و برای اکثر برنامه های کاربردی در اینترنت کار می کند.
هاست لینوکس نوعی میزبانی وب است که به شما امکان می دهد وب سایت خود را بر روی سیستم عامل لینوکس بسازید. این مقاله به چه معناست، چرا مهم است و چگونه می توان از آن برای راه اندازی سایت خود استفاده کرد.
محبوب ترین انواع هاست لینوکس LAMP (Linux Apache MySQL PHP) یا LEMP (Linux Nginx MySQL PHP) است. این نوع سرورها اغلب ترجیح داده می شوند زیرا کنترل بیشتری بر روی سرور دارند و بنابراین امنیت و عملکرد بهتری نسبت به گزینه های دیگر مانند میزبانی مبتنی بر ویندوز ارائه می دهند.
حتما بخوانید: NGINX چیست
میزبانی لینوکس کاری است که وب رمز در ایران آن را به بهترین شکل ممکن انجام می دهد. آنها انواع محصولات و خدمات مبتنی بر لینوکس را ارائه می دهند که به شما کمک می کند وب سایت خود را به شیوه ای کارآمد و مقرون به صرفه مدیریت کنید. البته این مجموعه خدمات دیگری نیز دارد از جمله خرید هاست وردپرس.
لینوکس قطعا یکی از رقبای برتر در بازار سرور امروز است. همانطور که ارائه دهندگان میزبانی وب شروع به رونق می کنند، یافتن هاست لینوکس با کیفیت می تواند دشوار باشد.
پس از ماه ها جستجو برای یک سرویس میزبانی لینوکس ارزان و قابل اعتماد، بالاخره یکی را پیدا کردم. با بررسی تالارهای گفتگوی شرکت های میزبان و با تجربه شخصی، به لیست زیر از گزینه های میزبانی لینوکس با کیفیت برای وب مسترها با بودجه رسیده ام.

هاست لینوکس در مقابل ویندوز
اگر نمی دانید هاست ویندوز چیست، در مورد آن کمی تحقیق کنید.
میزبانی لینوکس بر اساس نرم افزارهای منبع باز مانند لینوکس و آپاچی ساخته شده است در حالی که میزبانی ویندوز از دسترسی مایکروسافت مانند ویندوز سرور، مایکروسافت SQL سرور و سرور اطلاعات اینترنت (IIS) استفاده می کند. مزایای بسیاری برای هر نوع میزبانی وجود دارد. با این حال، معایب متفاوتی نیز وجود دارد.
حتما بخوانید: وب سرور IIS چیست
هر دو پلتفرم مزایا و معایب خود را دارند. خوشبختانه، بیشتر میزبان‌های وب هر دو گزینه را ارائه می‌دهند، بنابراین می‌توانید در هنگام ثبت‌نام انتخاب کنید که چه چیزی برای شما مناسب‌تر است یا در صورت نیاز در آینده مقیاس آن را افزایش یا کاهش دهید!
از همان روزهای اولیه اینترنت، لینوکس یک سیستم عامل محبوب بوده است که توسط بسیاری از شرکت های مختلف استفاده می شود. بسیاری از شرکت های میزبانی وب از لینوکس به عنوان پایه و اساس خدمات خود به مشتریان استفاده می کنند. این یک "سرور لینوکس" در نظر گرفته می شود.
یک مزیت کلیدی برای استفاده از طرح میزبانی مبتنی بر لینوکس این است که می توانید نرم افزارها و اسکریپت های اضافی را در سایت خود ارتقا و نصب کنید، که با همه هاست های وب دارای ویندوز امکان پذیر نیست! علاوه بر این، لینوکس هزینه‌های مجوز مرتبط با آن را ندارد،
بنابراین می‌تواند سالانه بسته به سیستم عاملی که میزبان اجرا می‌کند، در هزینه شما صرفه‌جویی کند. به طور خلاصه، هنگام انتخاب میزبان وب دارای لینوکس، انتخاب های بیشتری نیز دارید زیرا بسیاری از ارائه دهندگان خدمات خود را بر روی این پلتفرم منبع باز اجرا می کنند.
نقطه ضعف استفاده از راه حل لینوکس میزبان این است که پشتیبانی زیادی برای سفارشی سازی یا عیب یابی مشکلاتی که ممکن است ایجاد شود وجود ندارد. مهم است که در مورد میزبان وب مورد نظر خود تحقیق کنید تا مطمئن شوید که آنها با میزبانی لینوکس تجربه دارند.

منبع
https://www.websiterating.com/web-hosting/glossary/what-is-linux-hosting

پنجشنبه 20 بهمن 1401 - 09:00
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.



تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالبــــ : روزیکســــ