بررسی بخش های مختلف سیستم صوتی خودرو
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
بررسی بخش های مختلف سیستم صوتی خودرو
www.rozex.rozblog.com
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلیمطالب جالببررسی بخش های مختلف سیستم صوتی خودرو

تعداد بازدید : 74
نویسنده پیام
opcosport آفلاین


ارسال‌ها : 2
عضويت : 3 /6 /1400
بررسی بخش های مختلف سیستم صوتی خودرو

سیستم های صوتی خودرو شامل بخش های مختلفی می باشد که در زیر اشاره شده است :
رادیو پخش سیستم صوتی ماشین
یکی از بخش‌ های مهم هر نمونه از سیستم صوتی خودرو رادیو پخش است که بیش از بقیه قسمت‌ های یک سیستم صوتی در اختیار شما خواهد بود. وظیفه اصلی این بخش دریافت و پردازش فایل صوتی می‌ باشد و پس از آن صدا را برای پخش در اسپیکرها ارسال می‌ کند. وجود این قسمت اجازه می‌ دهد که بتوانید به راحتی فایل‌ های صوتی خود را روی سیستم صوتی پخش کنید.
در یک نگاه کلی رادیو پخش‌ های مورد استفاده در سیستم صوتی خودرو را به دو دسته جدا شونده و ثابت تقسیم می‌ کنند. امنیت پنل ضبط جدا شونده بیشتر است، چرا که می‌ توانید هرگاه قصد پیاده شدن از خودرو را دارید، این قسمت را باز کنید و با خود ببرید. برند پایونیر یکی از برترین تولید کنندگان این محصولات است و پنل ضبط یا رادیو پخش‌ های خود را در نمونه‌ های مختلفی تولید و روانه بازار می‌ کند که در ادامه آنها را با هم مورد بررسی قرار می‌ دهیم.
انواع مختلف رادیو پخش یا پنل سیستم صوتی خودرو

  • رادیو پخش دو طبقه یا دو دین
  • این محصولات معمولا برای خودروهای جدید و شاسی بلند که اندازه محل قرار گیری ضبط بزرگتر از حد معمول است استفاده می‌ شوند. این محصولات می‌ توانند امکانات مختلفی مانند نصب تلویزیون دیجیتال، دوربین دنده عقب و پخش فایل‌ های تصویری را در اختیار شما قرار دهند.

  • رادیو پخش استاندارد
  • این نمونه از پنل سیستم صوتی می‌ تواند تعداد خروجی‌ های آمپلی فایر بیشتری را در اختیار شما بگذارد و با ارائه تنظیمات نسبتا حرفه‌ ای برای تنظیم کیفیت و میزان صدا؛ قابلیت‌ های بیشتری را در اختیار شما قرار می‌ دهد. همچنین می‌ توانید با استفاده از آنها فایل صوتی موجود روی CِD و DVD را نیز پخش کنید.

  • رادیو پخش تاشو
  • این نمونه از پنل سیستم صوتی ماشین مشابه با نمونه‌ های دو طبقه یا دو دین هستند، با این تفاوت که ابعاد آنها کوچکتر می‌ باشد. این محصولات که از قسمت صفحه نمایش تا می‌ شوند، می‌ توانند برای خودروهایی با محل پنل ضبط کوچکتر نیز مورد استفاده قرار بگیرند. قیمت این محصولات به دلیلی ساختار پیچیده‌ تری که دارند، بیشتر از سایر نمونه‌ ها است.

  • رادیو فلش
  • این نمونه از پنل ضبط خودرو برای افرادی مناسب است که به دنبال یک سیستم صوتی ماشین ارزان، ساده و کارآمد هستند. روند پخش موسیقی و فایل‌های صوتی روی این محصولات صرفاً با استفاده از فلش و کابل AUX انجام می‌ شوند و در نمونه‌ هایی از آنها نیز قابلیت اتصال بلوتوث نیز وجود دارد.

    تصویر: https://opcosport.com/wp-content/uploads/2021/10/opco39.jpg
    بلندگو ماشین
    بلندگو ماشین یکی از مهمترین بخش‌ های سیستم صوتی خودرو است. اگر میخواهید فایل‌ های صوتی خود را با کیفیت و صدای مناسب گوش دهید، حتما باید سراغ باند ماشین با کیفیت و مناسبی بروید که با سایر بخش‌ های سیستم صوتی سازگاری داشته باشد. باندها در ابعاد و اندازه‌ های مختلفی تولید می‌ شوند و در زمان نصب آنها باید در نظر داشته باشید که محل نصب آنها نیز روی کیفیت نهایی پخش موسیقی تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

    مورد مهم دیگری که در این زمینه باید مد نظر داشته باشید، تنظیم درست باندها می‌ باشد. در صورتی که این تنظیمات به درستی انجام نشود، شاهد این خواهید بود که کیفیت نهایی کار مناسب نیست. همچنین در نظر داشته باشید که در برخی موارد، افرادی که علاقه زیادی به سیستم صوتی خودرو دارند، برای تقویت باند‌ها آنها را به آمپلی فایر وصل می‌ کنند. البته باید در نظر داشته باشید که باند ماشین یا بلندگو نیز دارای انواع مختلفی است که شناخت آنها کمک می‌ کند تا بتوانید در زمان انتخاب سیستم صوتی انتخاب هوشمندانه‌ ای داشته باشید.


    امضای کاربر : شماره تماس نمایندگی اپکو: 02155410191
    شنبه 01 آبان 1400 - 15:07
    وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش

    تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالبــــ : روزیکســــ