معرفی انواع نورپردازی نما
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
معرفی انواع نورپردازی نما
www.rozex.rozblog.com
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلیخندوانهمعرفی انواع نورپردازی نما

تعداد بازدید : 95
نویسنده پیام
toseafraz آفلاین


ارسال‌ها : 2
عضويت : 15 /4 /1399
معرفی انواع نورپردازی نما

در سال‌ های اخیر نورپردازی نمای ساختمان محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. به ویژه در مورد سازه‌ های خاص که به دنبال جلوه‌ای از زیبایی و تاثیرات بصری چشمگیر هستند، نورپردازی نما اهمیت بالایی دارد. اما نورپردازی نمای ساختمان دقیقا به چه معنا است؟ چه انواعی دارد و اصول یک نورپردازی استاندارد چیست؟ اینها موضوعاتی است که قصد داریم در این مطلب به‌طور کامل برای شما توضیح دهیم. با توسعه افراز هوراد همراه باشید.

تصویر: https://toseafraz.com/wp-content/uploads/tosepicweb155.jpg
انواع نورپردازی نما

  • نورپردازی خطی
  • نورپردازی خطی نما به منظور نشان دادن مرزها، مسیر‌ها و تاکید بر خطوط نما مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این نوع نورپردازی، در بالا یا پایین لبه نوارهای برخی نماها، از خطوط نوری افقی استفاده می‌ شود تا تاثیر بصری ساختار افقی ساختمان بیشتر شود.

    در نورپردازی خطی از فیبر نوری، نوارها، تیوب‌ های ال.ای.دی و چراغ خطی نما استفاده می‌شود. برخی از این تجهیزات مانند فیبر نوری انعطاف ‌پذیرند و به راحتی برای تأکید بر فرم‌‌های مختلف معماری به کار می‌ روند. نورپردازی با استفاده از خط نور در لبه‌های اصلی تشکیل دهنده حجم ساختمان به ویژه ساختمان هایی که نماهای تخت و فاقد برجستگی می‌ تواند ساختمان را در پیش زمینه تاریک آسمان نمایش دهد.

  • نورپردازی خطی نما با جت لایت
  • در این نوع نورپردازی خطی، همانطور که از نامش پیداست، از جت لایت برای روشنایی و جلوه دادن به نمای بیرونی ساختمان استفاده می‌ شود. جت لایت‌ ها نوعی از لامپ‌ های جدید هستند که قدرت پرتاب نور بالایی دارند. لامپ‌ های مورد استفاده در جت لایت LED هستند که نور آنها توسط COB قوی تامین می شود. COB یک مدار فشرده تشکیل شده از LED‌های کوچک است که همزمان با نوردهی بسیار بالا، انرژی بسیار پایینی مصرف می کنند. لامپ‌ های جت لایت به ‌صورت روکار نصب می‌ شوند و از آنها برای ساختمان‌ های مرتفع استفاده می‌ شود.

    نکته ای که در خصوص نورپردازی خطی با استفاده از جت لایت باید در نظر داشته باشید این است که در زمان استفاده از آنها حتما به وضعیت قرار گیری ساختمان کناری نیز دقت داشته باشید تا بتوانید از نور آنها بیشترین بهره را ببرید.

    نورپردازی هوشمند

    نورپردازی هوشمند نمای ساختمان، در حقیقت، نوعی نظارت و کنترل بر روشنایی نمای ساختمان است که در آن زمان خاموش و روشن شدن، میزان روشنایی، تعداد چراغ‌ های روشن و سبک نورپردازی از طریق گوشی همراه یا هر دستگاه دیگری قابل تغییر و تنظیم است. این کار که به شبکه سازی نام دارد، با استفاده بستر اینترنت و سیستم مرکزی انجام می‌شود.

    نحوه نورپردازی هوشمند به این صورت است که سیستم روشنایی با استفاده از یک سیستم مرکزی تنظیم می‌ شود. سیستم مرکزی بوسیله یک نرم افزار مخصوص به گوشی همراه متصل می‌شود. کاربر می‌ تواند یک ویژگی خاص را در نرم افزار فعال کند. آنگاه سیستم مرکزی آن ویژگی را انجام می‌ دهد. به‌عنوان مثال، شما تمایل دارید رنگ چراغ‌های LED ساختمان را تغییر دهید. کافی است این گزینه را روی اپلیکیشن فعال کنید.

    تصویر: https://toseafraz.com/wp-content/uploads/tosepicweb156.jpg


امضای کاربر : توسعه افراز هوراد
سه شنبه 11 خرداد 1400 - 14:57
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش

تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالبــــ : روزیکســــ