ورزش بدنسازی برای بانوان چه مزایا و معایبی دارد؟
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
ورزش بدنسازی برای بانوان چه مزایا و معایبی دارد؟
www.rozex.rozblog.com
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلیورزش ورزش بدنسازی برای بانوان چه مزایا و معایبی دارد؟

تعداد بازدید : 230
نویسنده پیام
partnovin آفلاین


ارسال‌ها : 6
عضويت : 26 /6 /1399
ورزش بدنسازی برای بانوان چه مزایا و معایبی دارد؟
ورزش بدنسازی چیست؟
در بدنسازی شما تعداد محدود و مشخصی از عضلات بدن خودتان را با استفاده از بلند کردن وزنه، هالتر، دمبل و دیگر وسایل باشگاهی درگیر می‌کنید و به مرور زمان شاهد رشد و تبدیل شدن چربی‌ها به توده‌های عضلانی هستید. بهتر است بگوییم که شما در بدنسازی مقاومت بدن خودتان را در برابر وزنه‌های گوناگون افزایش می‌دهید.


مزایا و معایب بدنسازی برای خانم ها:
ورزش بدنسازی چه معایبی برای خانم ها دارد؟
1- اختلال های هورمونی
یکی از نکاتی که برای فعالیت حرفه ای در ورزش بدنسازی وجود دارد،استفاده از هورمون بدنسازی (تستوسترون)و مکمل های ورزشی می باشد. این هورمون ها در بلند مدت موجب مردانه شدن اندام خانم ها می شود و بعد ها موجب عوارض هورمونی زیادی خواهد شد. اما برای کسانی که تنها می خواهند سلامت بدنی خود را با ورزش بدنسازی تامین کنند و قصد ندارند این ورزش را به صورت حرفه ای انجام دهند،طبیعتا عوارض هورمونی وجود دارد.

به شما پیشنهاد می کنیم پیش از شروع حرفه ای ورزش بدنسازی، با پزشک و یا یک مربی ورزشی حرفه ای برای مطرح کردن خواسته‌های خودتان و عوارض ناشی از مصرف تستسترون مشورت کنید.

2- کاهش چالاکی بدن
یکی از معضلات و عوارض ورزش بدنسازی برای خانم ها،کاهش چالاکی بدن و محدودیت در فعالیت های گوناگون حتی کارهای روزمره در طی مدتی می باشد. برای جلوگیری از این مشکل باید به تهیه ی یک برنامه ای حرفه ای جهت عضله سازی و تمرکز به تمامی نواحی بدن و یک برنامه غذایی خوب به کمک مربی بپردازید. انجام دادن حرکات ساده بدنسازی مانند ددلیفت؛ شنا سوئدی و حرکات ترکیبی پیلاتس از جمله مهم‌ترین ورزش‌های درگیر کننده همه اندام‌های بدن است و به هیچ عنوان بر روی چالاکی بدن تاثیر منفی نخواهد گذاشت.

3- عدم تاثیر زیاد بر روی چربی های بدن
اکثر خانم ها به امید کاهش چربی های بدن و تبدیل آن به عضله به سمت ورزش بدنسازی می روند.... اما این را باید گفت که با ورزش بدنسازی به هیچ عنوان این اتفاق نمی افتد.

اگر قصد کاهش چربی های بدن و لاغر شدن دارید،بهتر است به جای ورزش بدنسازی ، شروع به گرفتن رژیم غذایی و انجام ورزش‌های هوازی کنید.

۴- عدم افزایش حجم سینه ها
یکی از اشتباهاتی که خانم ها دررابطه با ورزش بدنسازی می کنند،این است که فکر می کنند بدنسازی موجب افزایش سایز سینه ها میشود. اما این را باید گفت که این تفکری کاملا اشتباه است.ورزش بدنسازی تنها موجب تقویت عضلات کمر می شود و موجب می شود تا افزایش حجم عضلات کمر با افزایش سایز سینه اشتباه گر‌فته شود.



ورزش بدنسازی برای بانوان چه مزایایی دارد؟
1- افزایش قدرت عضلات و مفاصل
تقویت عضلات و ماهیچه ها مهم ترین عامل برای افزایش قدرت حرکتی مفاصل می باشد. اگر ماهیچه‌های پرقدرتی نداشته باشید قطعا توان انجام حرکت‌های روزمره را نخواهید داشت. ورزش بدنسازی یکی از بهترین و کمک کننده ترین ورزش ها برای افزایش قدرت عضلات و مفاصل می باشد و به کاهش درد های اسکلتی در سنین بالاتر کمک زیادی خواهد کرد .

2- افزایش مقاومت استخوان ها
سیستم استخوان‌ها این گونه است که با تحمل فشار مقاومت تر می شوند.برای همین زمانی که شما مقداری فشار روی بدن و استخوان هایتان وارد می کنید و به اصطلاح از استخوان هایتان کار می کشید، باعث افزایش تراکم و مقاومت استخوان هایتان در برابر عوامل گوناگون می شوید. در واقع ورزش بدنسازی با به کارگیری و فشار های حساب شده بر اسکلت بدن موحب افزایش مقاومت استخوان ها می شود.

3- سلامت روانی
بدنسازی نیز مانند سایر رشته های ورزش‌ کمک زیادی به خون رسانی رگ های مغزی می کند. خون بیشتر در رگ های مغز موجب افزایش سلامت روانی و در نتیجه تنظیم هورمون های مغزی می گردد.



سایر فواید بدنسازی:
تناسب اندام پس از چندین دوره
افزایش قدرت در همه اندام‌های بدن
سلامتی پوست و مو و در نتیجه افزایش زیبایی
افزایش انعطاف‌پذیری بدن
افزایش سرعت در عملکردها
کاهش فشار ها و تنش هاش عصبی
افزایش سرعت سوخت و ساز و چربی سوزی
تنظیم فشارخون
افزایش طول عمر و بهبود کیفیت زندگی
کاهش کلسترول مضر خون و بهبود سطح کلسترول مفید


اشتباهات متداول در ورزش بدنسازی توسط خانم ها:




مصرف غذاهای چرب و مضر مانند فست فودها پس از باشگاه برای رفع ضعف
عدم توجه به محاسبه کالری سوزانده شده در طول ورزش
عدم استراحت کافی بعد و حین بدنسازی
تمرینات سخت و بدون وقفه و فشار آوردن به بدن برای کوتاه کردن زمان رسیدن به نتیجه
ورزش کردن بدون تجربه ومشورت با مربی
استفاده بیش از حد از مکمل‌ها و سایر افزودنی‌های مجاز و غیرمجاز برای ساخت عضلات


نکات مهم در ورزش بدنسازی:
1- رعایت رژیم غذایی مناسب:
یکی از مهم ترین اصول در ورزش بدنسازی داشتن یک رژیم غذایی مناسب با توجه به نوع بدن و وزن می باشد. رژیم غذایی مناسب مکمل ورزش بدنسازی است و درصورت رعایت نکردن آن تمام زحمات شما بی نتیجه خواهد ماند. توجه داشته باشید رژیم غذایی مناسب را حتما از مربی و پزشک دریافت کنید.

2- توجه به اهمیت ورزش هوازی در بدنسازی:
اکثر افراد به اشتباه فکر می‌کنند که انجام حرکات هوازی موجب افت حجم عضلات ساخته شده در بدنسازی می گردد . ورزش‌های هوازی یکی از مهم ترین قسمت برای شروع بدنسازی است.ورزش های هوازی به دفع سموم از بدن و افزایش سوخت و ساز بدن و رشد ماهیچه‌ها کمک زیادی خواهد کرد. اگر به دنبال رشد و حجم ماهیچه‌ها هستید پیشنهاد می کنیم ۳ بار در هفته و هر بار ۴۵ دقیقه فعالیت هوازی انجام دهید.

3- اهمیت دادن به مصرف مکمل های ورزشی:
همانطور که می دانید بدنسازی فشار زیادی به بدن وارد می کند که این فشارها باید به کمک تغذیه مناسب تقلیل یابد؛ اما باتوجه به اینکه ورود این مواد از طریق حجم غذای معمولی امکان پذیر نیست، افراد به سراغ مکمل های بدنسازی می‌روند. مکمل‌هاید بدنسازی دارای انواع مختلفی از جمله: پروتئین‌ها، ویتامین‌ها، آمینوها ، کربوها و گلوتامین و کراتین می باشند که هرکدام کارایی مختلفی دارند و با توجه به نیاز فرد باید مصرف گردد.



باشگاه ورزشی سعادت آباد | پارت نوین

partnovin.com

امضای کاربر : باشگاه ورزشی بانوان پارت نوین | سعادت اباد

partnovin.com
دوشنبه 15 دی 1399 - 13:45
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.



تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالبــــ : روزیکســــ