جانشین پژو در ایران
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
جانشین پژو در ایران
www.rozex.rozblog.com
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلیاخبار اقتصادی ,فناوری,اجتماعی و اقتصادیجانشین پژو در ایران

تعداد بازدید : 297
نویسنده پیام
matin40 آفلاین



ارسال‌ها : 399
عضويت : 3 /2 /1394
محل زندگي : تهران
سن : 40
یاهو : davidfun450@yahoo.com
تشکر ها: 14
تشکر شده : 82
جانشین پژو در ایران

«روزنامه ایران» در گزارشی

اقتصادی به جایگزین های احتمالی ماشین پژو در ایران می پردازد و در گزارشی با تیتر

«بنز، فیات، فولکس و رنو جایگزین‌های احتمالی

پژو» به نقل از مدیرعامل ایران خودرو می نویسد‌: «‌اگر دو شرکت فرانسوی

پژو و رنو سال 91 هنگام قطع همکاری‌های خود 23 تیرماه سال‌جاری را می‌دیدند بنا را

بر ماندن می‌گذاشتند. اما در آن سال‌ها و در اوج تحریم‌ها این دو شرکت فرصت همکاری

را از بین بردند و خودروسازان برای اینکه بتوانند ادامه حیات دهند با شیوه مهندسی

معکوس و همکاری با چین قطعات مورد نیاز خود را تأمین کردند. در آن سال‌ها مدیران

وقت هم هشدار دادند که اگر تحریم‌ها برداشته شود این خودروسازان فرانسوی هستند که

متضرر می‌شوند چرا که یکی از بهترین بازارهای خاورمیانه را از دست دادند. شرکت پژو

به علت قطع همکاری خود با ایران مجبور شد 8 هزار نفر از نیروی کار خود را اخراج

کند و حتی برخی از سایت‌های این برند تعطیل شد. سال 74 زمانی‌که پژو وارد بازار

ایران شد کارشناسان این هشدار را دادند که خودروسازان باید به‌ دنبال سرمایه‌گذاری

مشترک باشند اما سالیان متمادی گذشت و چنین اتفاقی رخ نداد. سال 84 نیزکه شرکت پژو

یک میلیارد یورو از بازار خودروی ایران درآمد کسب کرد باز هم پرونده سرمایه‌گذاری

مشترک باز نشد. تا اینکه این مجموعه به علت به خطر نیفتادن سرمایه‌اش به راحتی از

کشورمان خداحافظی کرد.

از وقتی که

مذاکرات هسته‌ای ایران روند مثبتی گرفت دوخودروساز فرانسوی برای بازگشت به ایران

اعلام آمادگی کردند؛ اما این بار ایران برای از سرگیری این همکاری شروطی داشت. پژو

که می‌دانست قواعد بازی در ایران تغییر کرده است شروط ایران را پذیرفت و از یک سال

و نیم گذشته پای میز مذاکره نشست تا در نهایت قرار شد دو مجموعه به اندازه مساوی

برای تأسیس یک شرکت خودرویی سرمایه‌گذاری کنند. در این مجموعه جدید انتقال دانش

فنی و ارائه خودروهای به روز از سوی پژو دنبال می‌شود و ایران خودرو هم درتولید و

خدمات پس از فروش فعالیت خود را دنبال می‌کند. اما در این میان حق انتخاب‌ها

افزایش پیدا کرده است به گونه‌ای که شرکت‌های سوزوکی، فولگس واگن، فیات، بنز و

برخی از برندهای چینی هم برای گرفتن سهم از بازار ایران پا به عرصه گذاشتند و گفت‌و‌گوهایی

کردند. برندی که مراحل نهایی خود را طی می‌کند بنز است. تا سه ماه دیگر برند یاد

شده مجدداً دفترخود را در ایران راه‌اندازی می‌کند.

چینی‌ها هم

به علت ضعف در خدمات پس از فروش و کیفیت پایین محصولات خود شانسی برای ماندن در

ایران ندارند و بنا شده سهم آنها در بازار خودرو محدود به 5 درصد باشد. برند

ایتالیایی فیات هم برای همکاری مشترک در حال مذاکره است. سوزوکی ژاپن هم به

قرارداد همکاری نزدیک شده و قرار است با این مجموعه در مورد تولید و واردات خودروی

ارزان‌قیمت همکاری‌هایی صورت گیرد. شاید بتوان گفت جدی‌ترین برندی که جای خود را

در بین ایران خودرویی‌ها باز کرده فولکس واگن آلمان است. فولکس واگن بزرگترین

تولید‌کننده خودرو در چین است که تا 5 سال آینده قطعاً بزرگترین تولید‌کننده

خودروی جهان می‌شود. دومین خودروساز بزرگ جهان که دارای ۹۴ کارخانه تولید خودرو در

۲۴ کشور و مالک برندهایی چون آئودی، بنتلی، بوگاتی، سیات، اشکودا و... است این

روزها عطش بازار ایران را دارد. لذا این احتمال وجود دارد که این مجموعه شریک اول

تجاری ایران خودرو شود و به مرور زمان برند پژو کنار گذاشته شود.

البته

مدیرعامل ایران خودرو برندهای رنو، فیات و فولکس واگن را هم در فهرست اولی‌های

شراکت گذاشت و گفت: هنوز در این خصوص به جمع ‌بندی نرسیدیم. از همین روی، هنوز

قرارداد تأسیس شرکت مشترک ایران خودرو و پژو امضا نشده است. ما باید با تمام

خودروسازان مشتاق به سرمایه‌گذاری در ایران مذاکره ‌و پس از آن قراردادها را به

شرط سرمایه‌گذاری و صادرات امضا کنیم. روز گذشته هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران

خودرو در جمع خبرنگاران حاضر شد و به همکاری‌های بین‌المللی این مجموعه و بازار

خودرو که مورد سؤال مردم است پاسخ داد. وی ابتدا آب پاکی را بر دست مردم ریخت و هر

گونه کاهش قیمت را منتفی دانست. از این‌رو تمام صحبت‌ها مبنی بر افت قیمت خودرو پس

از تحریم‌ها صحت ندارد‌».


پنجشنبه 08 مرداد 1394 - 00:19
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش

تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالبــــ : روزیکســــ