ردیاب جی پی اس خودرو چیست؟
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
ردیاب جی پی اس خودرو چیست؟
www.rozex.rozblog.com
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلیخندوانهردیاب جی پی اس خودرو چیست؟

تعداد بازدید : 81
نویسنده پیام
opcosport آفلاین


ارسال‌ها : 2
عضويت : 3 /6 /1400
ردیاب جی پی اس خودرو چیست؟

استفاده از سیستم جی پی اس برای خودروها این روزها یکی از آپشن‌ های بسیار پرطرفدار می‌باشد. استفاده از جی پی اس در سیستم ردیاب خودرو این امکان را به ما می‌ دهد تا بتوانیم به راحتی مسیر مورد نظر خود را تا مقصد پیدا کنیم. این موضوع به خصوص در شرایطی که وارد یک شهر نا آشنا می‌ شویم، می‌ تواند کارایی بسیار بالایی برای ما داشته باشد. همچنین ردیاب جی پی اس خودرو این امکان را به ما می‌ دهد تا بتوانیم تا حد زیادی امنیت خودرو خود را تامین کنیم. به کارگیری ردیاب جی پی اس خودرو در سیستم‌ های ضد سرقت کمک می‌ کند تا حتی در زمانی به سرقت رفتن خودرو بتوانیم موقعیت دقیق آن را مشخص کنیم.

در ادامه این مطلب از نمایندگی مرکزی آپکو ایل بیگی قصد داریم بررسی کنیم که ردیاب جی پی اس خودرو چیست و توضیحات بیشتر را در خصوص این سیستم با شما در میان بگذاریم ‌

تصویر: https://opcosport.com/wp-content/uploads/2021/08/opco19.jpg
جی پی اس چیست؟
جی پی اس در دهه هشتادی برای مصارف نظامی ساخته شد و استقبال بالای بازار از این سیستم باعث شد تا کم کم در اختیار همه مردم قرار بگیرد. جی پی اس که با نام سیستم موقعیت یاب جهانی نیز شناخته می‌ شود، به طور کلی دارای ۵ ایستگاه زمینی قابل کنترل است که ۲۵ ماهواره که در مدارهای مختلف اطراف زمین می‌ چرخند و اطلاعات مختلفی را برای آنها ارسال می‌ کنند. این ماهواره‌ ها مدام در اطراف زمین می‌ گردند و اطلاعات موجود در در سیستم‌ ها را به روز سازی می کنند. وقتی شما از طریق تلفن همراه خود یا ردیاب جی پی اس خودرو به این سیستم‌ ها وصل می‌ شوید، درخواست های به ایستگاه های زمینی انتقال داده می‌ شود و پاسخ بازگشتی از این ایستگاه ها موقعیت مکانی دقیق شما را مشخص می‌ نماید. دقت مسیریابی ردیاب جی پی اس بسیار زیاد است، به شکلی که حتی در شرایط آب و هوایی نامناسب نیز این امکان را خواهید داشت که با استفاده از ردیاب خودرو محل دقیق قرارگیری آن را مشخص کنید. به گفته متخصصان فعال در این عرصه دقت متوسط جی پی اس خودرو در حدود ۲ تا ۵ متر می‌ باشد. در این میان پارامترهای مانند وجود اینترنت پر سرعت، پوشش دهی مناسب و موقعیت جغرافیایی شما می‌ تواند روی دقت این سیستم‌ ها تاثیر گذار باشد.
دلیل بروز خطا در ردیاب جی پی اس
همانطور که پیش از این ذکر شد، سیستم‌ های جی پی اس دارای قدرت بسیار بالایی هستند و با استفاده از آنها به راحتی می‌ توانید موقعیت خود را مشخص کنید. اما برای شناخت بهتر این سیستم‌ ها باید اطلاعاتی در مورد نحوه عملکرد ردیاب جی پی اس خودرو به دست بیاورید و با خطاها و دلیل بروز آنها آشنا شوید. در ادامه عواملی که باعث بروز خطا در ردیاب جی پی اس خودرو می‌ شوند را با هم مورد بررسی قرار می‌ دهیم:

  • در بیشتر مواقع متوجه خواهید شد که ردیاب جی پی اس مسیر‌هایی که درون تونل، زیر زمین و یا زیر آب هستند را نمی‌ تواند به خوبی پوشش دهد.
  • در شرایط خاصی که فاصله کاربر سیستم جی پی اس از ماهواره‌ ها فاصله زیادی داشته باشد، می‌ بینیم که گزارش‌ های ارائه شده توسط این سیستم دارای مقدار مشخصی خطا هستند.
  • در شرایطی که بین ساختمان‌ های بلند هستید ممکن است سیستم جی پی اس دارای مقداری خطا شود.

  • امضای کاربر : شماره تماس نمایندگی اپکو: 02155410191
    چهارشنبه 03 شهریور 1400 - 14:08
    وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش

    تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالبــــ : روزیکســــ