آشنایی با انواع آزمون SAT و بخش‌های مختلف آن
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
آشنایی با انواع آزمون SAT و بخش‌های مختلف آن
www.rozex.rozblog.com
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلیخندوانهآشنایی با انواع آزمون SAT و بخش‌های مختلف آن

تعداد بازدید : 106
نویسنده پیام
scorize آفلاین


ارسال‌ها : 1
عضويت : 12 /8 /1399
آشنایی با انواع آزمون SAT و بخش‌های مختلف آن

آزمون «SAT» از مهم ترین آزمون هایی است که در سطح جهان برگزار می‌ شود. تمامی افرادی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج کشور را دارند، باید برای آنکه بتوانند پذیرش دانشگاه مورد نظر خود را بگیرند، باید مدارک و نمراتی که دانشگاه از آن ها خواسته است را داشته باشند. یکی از مدارکی که دانشگاه های بعضی از کشورها می‌خواهند، نمره آزمون SAT است. اگر تمایل به شرکت در این آزمون دارید، بهتر است این مقاله از را از دست ندهید.

آزمون SAT چیست ؟آزمون «SAT» که مخفف شده «Scholastic Aptitude Test» است، برای آن دسته از افرادی است که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور به زبان انگلیسی را دارند. نمره آزمون اس ای تی بسیار کاربردی است. بسیاری از کشور های جهان مانند آمریکا، کانادا، انگلیس، نروژ استرالیا، ترکیه و...با نمره این آزمون دانشجو می‌ پذیرند. اولین بار این آزمون در کشور آمریکا توسط موسسه «College Board» در سال ۱۹۲۶ پایه ریزی شد و توسط سرویس «ETS» که مخفف «Educational Testing Service»است برگزار شد.

این آزمون به نوعی سنجش تحصیلی است که حداقل سن مجاز برای شرکت در آن ۱۷ تا ۱۸ سال است. همچنین لازمه شرکت در این آزمون داشتن مدرک دیپلم است. زبان امتحانی آزمون SAT انگلیسی است. مدت اعتبار مدرک این آزمون ۵ سال است و پس از تمام شدن این مدت متقاضی باید دوباره در آزمون شرکت کند. یکی از رایج ترین کشورهایی که دانشجویان ایرانی علاقه به ادامه تحصیل در آن را دارند کشور ترکیه است و آزمون SAT ترکیه به خصوص برای ایرانی ها یکی از مهم ترین آزمون هاست. زیرا این آزمون در ایران برگزار نمی‌شود و خیلی از داوطلبان به علت نزدیکی ترکیه این کشور را برای شرکت در آزمون انتخاب می‌ کنند.

انواع آزمون SATآزمون اس ای تی برای سنجیدن میزان اطلاعات و آمادگی افراد برای ادامه تحصیل در دانشگاه است. این آزمون در ابتدا به گونه ای طراحی شد که هیچگونه تطابقی با برنامه های دبیرستانی نداشت. اما در سال ۲۰۱۶ تغییراتی در آن ایجاد شد. هم اکنون آزمون ست دو نوع دارد. آزمون جنرال و عمومی (General SAT) و آزمون موضوعی (Subject SAT) انواع این آزمون هستند.

آزمون جنرال (General SAT)

آزمون ای اس تی جنرال در اکثر کشورها برگزار می‌شود. تقریبا بیشتر دانشگاه های جهان نیز با نتیجه این آزمون دانشجو می‌پذیرند.

آزمون موضوعی (Subject SAT)

ست موضوعی بیشتر در آمریکا برگزار شده و برای دانشگاه های این کشور نیز بیشتر مورد نیاز است. بخش های امتحانی آزمونی ای اس تی موضوعی شامل زیست شناسی، شیمی و فیزیک نیز است.


امضای کاربر : تیم خدمات مهاجرتی به کانادا اسکورایز
دوشنبه 12 آبان 1399 - 16:02
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش

تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالبــــ : روزیکســــ