چرا یخچال سامسونگ خنک نمی‌کند
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
چرا یخچال سامسونگ خنک نمی‌کند
www.rozex.rozblog.com
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلیآموزش متفرقه چرا یخچال سامسونگ خنک نمی‌کند

تعداد بازدید : 66
نویسنده پیام
nilofaralizadehh آفلاین


ارسال‌ها : 1
عضويت : 5 /3 /1401
چرا یخچال سامسونگ خنک نمی‌کند

دلایل کم شدن سرمای یخچال ساید بای ساید سامسونگ

لیستی که در ادامه آمده است، هشت مورد از رایجترین دلایل کم شدن سرمای یخچال ساید بای ساید سامسونگ شماست. بترتیب این لیست از ساده‌ترین دلایل به سمت پیچیده‌ترین آنها حرکت می‌کند. بهتر است قبل از انجام کارهای اساسی که ممکن است منجر به مشکلات بعدی شود، اول دلایل ساده‌تر را بررسی کنید.

دستگاه به درستی به برق وصل نشده است

با وجود آنکه این دلیل بسیار ساده است، اما مشخص شده است که بیشتر مواردی که یخچال به اندازه‌ی کافی سرد نمی‌شود، به خاطر درست وصل نشدن به برق یا عدم رسیدن جریان کافی به آن است. اگر دستگاه به درستی وصل نشده باشد، دوشاخه را از پریز درآورید و سپس دوباره آن را وصل کنید به همین راحتی. گاهی عدم اتصال درست مانع از رسیدن جریان برق کافی به دستگاه و عدم عملکرد مناسب بخش خنک کننده می‌شود. اما اگر دوشاخه به درستی متصل شده بود، دوشاخه‌ی یخچال را خارج کنید و دستگاه‌های دیگر را به همان پریز وصل کنید و مطمئن شوید که پریز مشکلی نداشته باشد.

اگر هر دوی آنها به درستی کار می‌کردند، شاید ولتاژی که به دستگاه می‌رسد کافی نیست. برای بررسی این موضوع شما به یک دستگاه ولت سنج نیاز دارید که به مدار برق وصل شود. به طور کلی یخچال‌ها به ولتاژ 220 نیاز دارند. اگر کمتر از این مقدار باشد، یخچال نمی‌تواند سرمای کافی ایجاد کند. به جز ولت متر می‌توانید از محافظ‌هایی استفاده کنید که دارای صفحه نمایش هستند و ولتاژ را روی خودشان نشان می‌دهند. اگر ولتاژ از این مقدار کمتر باشد، باید از طریق اداره برق کار را پیگیری کنید، زیرا این اتفاق به جز کم شدن سرمای یخچال ساید بای ساید سامسونگ می‌تواند باعث آسیب به دستگاه نیز شود.

درب به درستی بسته نشده است

یکی دیگر از دلایل این مشکل، بسته نشدن کامل درب دستگاه و ورود هوای گرم بیرون به صورت متناوب به داخل یخچال است. این موضوع، توان بخش خنک کننده را به میزان زیادی کاهش می‌دهد. مطمئن شوید که در به درستی بسته شده است. عدم انجام این کار باعث نشت هوای سرد به بیرون و فشار وارد شدن به موتور می‌شود.

مهر و موم در شل نشده باشد

این عامل هم یکی از اصلی‌ترین دلایل کم شدن سرمای یخچال ساید بای ساید سامسونگ است. ممکن است آهنربای درب قدرتش کم شده باشد و در نتیجه درب به درستی بسته نشود. همچنین واشر در نیز ممکن است دچار پارگی شده باشد. این موضوع هم دمای داخل یخچال را بالا می‌برد. البته بسیاری از مواقع، کثیف شدن واشر مانع از خوب بسته شدن آن می‌شود و تنها کافی است شما آن را با دستمال نمدار تمیز کنید.

اگر این موضوع عامل افزایش دمای یخچال باشد 24 ساعت بعد از رفع مشکل، دمای یخچال دوباره به حالت اول برمی‌گردد. اگر واشر پاره یا خراب شده باشد، می‌توانید آن را تعویض کنید. همچنین آهنربای درب نیز قابل تعویض است. برای خرید واشر درب باید به مراکز معتبر سامسونگ مراجعه کنید.

یخچال کنار یک منبع گرما قرار دارد

انتخاب جای مناسب برای قرار دادن یخچال خانه، موضوع مهمی است. اگر یخچال بیش از حد به گاز نزدیک باشد یا در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار داشته باشد، کمپرسور تحت فشار قرار می‌گیرد و در نتیجه نمی‌تواند آنطور که باید دمای سرد داخل یخچال را حفظ کند.

درست است که یخچال، عایق بندی لازم را دارد، اما این عایق در برابر دمای معمولی اتاق عمل می‌کند و دمای بالای غیرعادی منجر به تاثیر منفی بر عملکرد آن می‌شود. حداقل فاصله‌ی یخچال از این دستگاه‌ها حداقل باید 50 سانتی‌متر باشد. اگر نمی‌توانید این فاصله را رعایت کنید، باید با انجام تهویه‌ی مناسب به ویژه زمان آشپزی، دمای اطراف گاز را تا حد امکان تعدیل کنید.

تنظیمات دمای یخچال را تغییر دهید

دلیل دیگر کم شدن سرمای یخچال ساید بای ساید سامسونگ، تنظیم نامناسب دماست. دمای ایده آل برای کار یخچال تقریباً 3 درجه سانتی گراد (37 درجه فارنهایت) و -18 درجه سانتی گراد (0 درجه فارنهایت) برای فریزر است. ممکن است درجه‌ی یخچال شما به صورت پیشفرض روی عدد بالاتری تنظیم شده باشد که می‌توانید آن را به صورت دستی درست کنید.

فضای کافی از دیوار پشتی ندارد

یکی دیگر از دلایل کم شدن سرمای یخچال ساید بای ساید سامسونگ فاصله‌ی کمِ دستگاه از دیوار است. اگر بیش از حد به دیوار نزدیک باشد، گردش هوای کافی برای فعالیت کمپرسور ایجاد نشده و درنتیجه یخچال خنک نمی‌شود. بنابراین بهتر است حداقل 5 تا 10 سانتی‌متر از دیوار فاصله داشته باشد.

یخچال بیش از حد پر است

هر وسیله‌ای ظرفیتی دارد. هر چقدر هم که یخچال ساید بای ساید بزرگ باشد، باز هم باید چیدمان وسایل در آن استاندارد باشد. یخچال شما به جریان هوا نیاز دارد! اگر غذای زیادی در یخچال یا فریزر پر کرده باشید، ممکن است دریچه‌ی هوا را ببندند.

همین موضوع باعث کم شدن سرمای یخچال ساید بای ساید سامسونگ می‌شود. بررسی کنید که دریچه‌های هوا با غذا مسدود نشده باشند. تا هوای سرد بتواند به طور یکنواخت در داخل یخچال جریان پیدا کند.

ممکن است پروانه‌ یخ زده باشد

کم شدن سرمای یخچال ساید بای ساید سامسونگ می‌تواند به دلیل یخ زدن فن اواپراتور باشد. این مشکل می‌‌تواند منجر به عدم گردش هوا در یخچال و گرم شدن آن شود. شما می‌توانید به راحتی پروانه را با گرمای سشوار یخ زدایی کنید تا مشکل برطرف شود.

ممکن است سیستم سرد کننده خراب شده باشد

کد خطا یا صفحه‌ی چشمک زن را بررسی کنید. در بیشتر موارد، اگر مشکلی در سیستم خنک کننده وجود داشته باشد، یخچال شما یک کد خطا نشان می‌دهد. اگر آزمایشات بالا را با موفقیت انجام دادید، اما یخچال شما تشخیص دهد که محفظه هنوز هم بیش از حد گرم است، صفحه‌ی دما شروع به چشمک زدن می‌کند و در برخی از مدل‌ها زنگ هشدار نیز به صدا درمی‌آید. اگر مشکل از بخش خنک کننده باشد، برای رفع آن شما به تعمیرکاران حرفه‌ای نیاز دارید.

کمپرسور گاز یخچال را به مایع تبدیل می‌کند و با پمپاژ آن به داخل لوله‌ها باعث خنک شدن یخچال می‌شود. خراب شدن این بخش منجر به کم شدن سرمای یخچال ساید بای ساید سامسونگ می‌شود. در این صورت بهتر است سریعاً با مراکز مجاز تماس بگیرید تا نسبت به تعمیر آن اقدام کنند. از کجا بفهمیم مشکل یخچال در کمپرسور است؟ همه‌ی نکات بالا را بررسی کنید و اگر تغییری ایجاد نشد احتمالاً مشکل از همین بخش است. با این حال برای اطمینان باید نظر تعمیرکار را بخواهید.

مطلب بالا از سایت دیبا پشتیبان و از لینک زیر استخراج شده است :

https://www.samsungposhtiban.com/refrigerator/coldness/

همچنین در صورت نیاز به دریافت خدمات تعمیر یخچال فریزر سامسونگ و تعمیر یخچال ساید باید ساید سامسونگ می توانید از طریق لینک زیر با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید و درخواست تکنسین را اعلام بفرمایید :

https://www.samsungposhtiban.com/repairing-refrigerator/


پنجشنبه 05 خرداد 1401 - 16:10
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش

تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالبــــ : روزیکســــ