موفقیت در ریدینگ آیلتس (IELTS Reading) با رعایت چند نکته کلیدی
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
موفقیت در ریدینگ آیلتس (IELTS Reading) با رعایت چند نکته کلیدی
www.rozex.rozblog.com
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلیآموزش متفرقه موفقیت در ریدینگ آیلتس (IELTS Reading) با رعایت چند نکته کلیدی

تعداد بازدید : 72
نویسنده پیام
iraneurope01 آفلاین


ارسال‌ها : 9
عضويت : 4 /5 /1400
موفقیت در ریدینگ آیلتس (IELTS Reading) با رعایت چند نکته کلیدی

موفقیت در ریدینگ آیلتس (IELTS Reading) معمولا کار چندان دشواری نیست اگر از قبل خود را به خوبی آماده کرده باشید.

اما در اینجا منظور از “موفقیت” چیست؟ خیلی ها به دنبال گرفتن آیلتس 6 یا 7 هستند اما به باور ما، بهتر است در این بخش هدف خود را بالاتر در نظر بگیرید تا بتوانید کمبود نمره احتمالی در بخش های دیگر آزمون آیلتس را جبران کنید.

بله، گرفتن 9 هم شدنی است. البته 9 گرفتن در ریدینگ آیلتس (IELTS Reading) برای کسانی که زبان مادری شان انگلیسی نیست اصلا آسان نیست چون معمولا نمی‌توانند از پس آن همه کلمه جدید ناآشنا در متن‌های داخل آزمون بربیایند.

طبیعی است که در سر جلسه امتحان به کلی کلمه جدید بربخورید. اما نباید نگران شوید چون این موضوع کاملا طبیعی است.

اصلی ترین هدف ریدینگ آیلتس، سنجیدن توانایی شما در فهمیدن آن چیزی است که خوانده‌اید. به همین خاطر اگر چند کلمه‌ای را هم ندانید، باز هم می‌توانید با حدس زدن معنی آنها امتیاز کامل این بخش را بگیرید.

متاسفانه بیشتر داوطلبان نه به خاطر کمبود دانش بلکه به خاطر اشتباهات بسیار ساده خود نمره از دست می‌دهند. به همین خاطر تصمیم گرفتیم به چند نکته بسیار کوچک و ساده بپردازیم که تاثیر بزرگی روی نمره شما در بخش Reading خواهند گذاشت. شروع می‌کنیم:

با توجه به سوالات، متن را Skim کنید و دنبال جواب ها بگردید!

مهارت Skimming یعنی گشتن به دنبال ایده های اصلی متن. شما در آزمون آیلتس اصلا قرار نیست تک تک کلمات را با دقت خوانده و به اصلاح مطلب را “بجوید”. به یاد داشته باشید فقط قرار است شما سوال‌ها را جواب دهید، همین. پس ابتدا متن را برای درک ایده اصلی Skim کرده و سپس به دنبال جواب سوال ها بگردید.

حواستان به وقت باشد.

یادتان نرود که تنها 60 دقیقه زمان دارید که سه متن را خوانده و به 40 سوال پاسخ دهید. زمان اضافه‌ای برای پر کردن پاسخنامه به شما داده نشده و شما باید در همان 60 دقیقه این کار را هم انجام دهید. پس از همین حالا باید برای تقویت مهارت‌ مدیریت زمان خود هم کار کنید. البته که متخصصان ما در دوره های آیلتس و کلاس های نکات و تکنیک های آیلتس این موضوع را به طور کامل برای شما توضیح خواهند داد.

آیا کلمات را به درستی نوشته‌اید؟

بعضی از سوالات بخش ریدینگ آیلتس به صورت تشریحی هستند یعنی باید در پاسخنامه خود در قسمت مورد نظر یک یا چند کلمه را بنویسید.

حتما دیکته (Spelling) کلماتی که نوشته‌اید را دوباره چک کنید. شما به ازای کلماتی که در آنها حتی یک حرف هم جابجا شده باشد هیچ نمره‌ای نخواهید گرفت.

به ترتیب جلو بروید.

به یاد داشته باشید که سوالات بعد از متن به ترتیب مطرح شدن آنها در متن اصلی می‌آیند. برای مثال اگر جواب سوال 4 را در متن پیدا کرده‌اید و حالا دنبال جواب سوال 5 هستید، قطعا باید از قسمت مربوط به سوال 4 به بعد باید دنبال جواب بگردید! با رعایت همین نکته کوچک کلی در زمان خود صرفه جویی کنید.

زیر جملات و عبارت‌های مهم خط بکشید.

زمانی که در حال مرور کردن نکات کلیدی متن یا همان Skim کردن آن هستید، زیر عبارت‌ها و جملات کلیدی خط بکشید که دفعه بعد راحت‌تر بتوانید جواب های مورد نظرتان را پیدا کنید.

از کلمات جدید داخل متن نترسید!

در بخش ریدینگ آیلتس یا هر آزمون بین المللی زبان انگلیسی، مواجه شدن با کلی کلمات جدید و ناآشنا امری کاملا طبیعی است. همانطور که در ابتدای مطلب هم گفتیم، هدف بخش Reading سنجیدن توانایی شما در درک مطلب است نه کلمه حفظ کردن و شما هم برای موفقیت در IELTS Reading نیازی به دانستن معنی تک تک آن کلمات ندارید.

به جزئیات دقت کنید.

کوچک یا بزرگ بودن حروف، علایم نگارشی مثل ویرگول، نقطه، حروف کج (Italics)، جدول‌ها، شکل‌ها و … می‌توانند به شما در تشخیص جواب صحیح کمک کنند. از آنها بی توجه عبور نکنید!

هیچ بخشی را خالی نگذارید!

هر چقدر هم در درست بودن جواب شک داشتید باز هم همه سوالات را جواب داده و هیچ قسمتی را خالی نگذارید. آزمون IELTS نمره منفی ندارد پس شانس خود را امتحان کنید، شاید پاسخ شما درست بود!

موفقیت در ریدینگ آیلتس

مطالعه آزاد داشته باشید!

این شاید کلی‌ترین توصیه باشد اما قطعا یکی از مهم‌ترین ها است. منظور از مطالعه آزاد این است که هر چه می‌خواهید بخوانید: کتاب، مجله، اخبار و مقالات داخل اینترنت، هر چیزی که به زبان انگلیسی بوده و به خواندنش علاقه داشته باشید. این کار را صرفا برای وقت گذرانی و تفریح انجام دهید نه مطالعه جدی، و خود را درگیر چک کردن کلمات جدید نکنید مگر آنکه کلمات کلیدی متن باشند. این کار باعث می‌شود کاملا به صورت ناخودآگاه توانایی درک مطلب شما به شکل خارق‌العاده‌ای بهبود پیدا کند. برای موفقیت در ریدینگ آیلتس، توصیه می‌کنیم مطلب قبلی ما درباره تقویت مهارت Reading را هم مطالعه کنید.

علاوه بر تمام مواردی که در بالا ذکر شدند، نکته‌های ریز و فراوان دیگری هم وجود دارند که اگر قصد شرکت در این آزمون را دارید می‌توانند به شما کمک کنند. البته که این نکات در کلاس‌ های آیلتس موسسه ایران اروپا به طور کامل توضیح داده شده و ما هم اینجا به صورت خلاصه‌ باز هم به بعضی از آنها خواهیم پرداخت.

ثبت نام آزمون ماک آیلتس


امضای کاربر : آزمون ماک آیلتس


iran-europe.net
یکشنبه 14 شهریور 1400 - 15:26
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش

تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالبــــ : روزیکســــ