پالپتومی چیست
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
پالپتومی چیست
www.rozex.rozblog.com
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلیسایت ها و وبلاگ هاپالپتومی چیست

تعداد بازدید : 134
نویسنده پیام
drbalavi آفلاین


ارسال‌ها : 2
عضويت : 12 /6 /1399
پالپتومی چیست

دندان‌ های ما همیشه در معرض خطرات گوناگونی هستند و رعایت اصول بهداشتی مربوط به دهان و دندان کمک می‌ کند که تا حد زیادی از بروز این خطرات جلوگیری کنیم. اما هیچ کس نمی‌ تواند به صورت صد در صد از این مشکلات در امان باشد.

پالپتومی به روش درمانی گفته می‌ شود که برای برطرف سازی پالپ به کار می‌ رود و طبق یک تعریف واضح‌ تر: "پالپتومی عبارت است از درمان کانال های عصبی دندان شیری در کودکان". البته نباید فراموش کنید که روش‌ های دیگری برای

درمان کانال ریشه دندان
(مانند پالپکتومی، درمان عصب و عصب کشی) وجود دارد.

اولین مرحله برای انجام پالپتومی، معاینه کردن دندان و گرفتن عکس رادیولوژی است. این کار اجازه می دهد تا دندانپزشک به شکلی دقیق موقعیت دندان آسیب دیده را مشخص کند و نسبت به میزان آسیب وارد شده آگاه شود. مرحله اول در انجام پالپتومی بی حسی است، از آنجایی که این روش درمانی بیشترین استفاده را برای کودکان دارد؛ می‌ تواند انجام آن بسیار چالش برانگیز به نظر برسد. البته روش‌ های مختلفی برای آرام سازی کودک وجود دارد و در صورتی که کودک در انجام هیچ کدام از آنها همکاری نداشت؛ نهایتاً از بیهوشی استفاده می‌ کنند.

برای درک بهتر روند پالپتومی بهتر است با نشانه‌ های بروز پالپ دندان آشنا شوید. پالپ دندان نوعی از التهاب یا آسیب دیدگی به شدت دردناک است و در صورتی که منبع این درد به درستی دیده نشود، باید کودک به دندانپزشک مراجعه کند.

بسته به وضعیت دندان کودک شما، زمان مناسب برای انجام پالپتومی می‌ تواند متفاوت باشد. البته این مورد به سلامت عمومی، موقعیت دندان و سن کودک بستگی خواهد داشت. پس دندانپزشک باید قبل از اقدام برای انجام هرگونه عملی این موارد را مورد بررسی قرار دهد. مورد بسیار مهمی که در این میان باید به آن دقت داشته باشید این است که هرچه زودتر بعد از تشخیص مشکل باید به دندانپزشک متخصص مراجعه کنید.

پالپتومی چیست


امضای کاربر : ایمپلنت دندان
سه شنبه 05 اسفند 1399 - 13:33
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش

تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالبــــ : روزیکســــ